Σε περίοδο αυξημένης επιφυλακής βρίσκονται το αρμόδιο υπουργείο και οι πάροχοι όσο αφορά τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές, εξαιτίας της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί από την πανδημία του κορονοϊού.

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έπειτα από την τηλε-διάσκεψη μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του και των επικεφαλής των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έδωσε συγκεκριμένες συστάσεις προκειμένου να αποφεύγονται φαινόμενα υπερφόρτωσης στα δίκτυα με τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη στη συνέχεια να δηλώνει σε τηλεοπτική εκπομπή: «Τα συστήματα δοκιμάζονται, θα έχουμε επαφές καθημερινές με τους παρόχους, κινδυνεύει να υπάρξει υπερφόρτωση. Το παρακολουθούμε συνεχώς και είμαστε σε θέση να κάνουμε σειρά ενεργειών για να μην συμβεί».

techlog.gr  – LIVE χάρτης κοροναϊού (COVID-19) για ΕΛΛΑΔΑ

Τα στελέχη των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών όταν ερωτώνται είναι καθησυχαστικά και διαβεβαιώνουν ότι οι υποδομές είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν, ωστόσο, για όλους οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες. Ο εγκλεισμός στο σπίτι, η εργασία και η εκπαίδευση από απόσταση, σημαίνουν περισσότερη χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων. Σύμφωνα μάλιστα με στέλεχος μιας εκ των μεγάλων εταιρειών θα ήταν λάθος στη παρούσα συγκυρία να δοθούν δωρεάν στους καταναλωτές πλήθος από υπηρεσίες περιεχομένου.

Οι παραπάνω προβληματισμοί δεν αποτελούν μόνον ελληνικό φαινόμενο. Στη Γαλλία λαμβάνονται μέτρα, ενώ στη Μεγάλη Βρετανία παρουσιάστηκαν χθες σημαντικά προβλήματα στις επικοινωνίες.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ ξένων μέσων ενημέρωσης οι τηλεπικοινωνιακοί φορείς στη Γαλλία για να ανταπεξέλθουν στη μεγάλη αύξηση του αριθμού των πολιτών που εργάζονται από το σπίτι θα παρέμβουν στην κίνηση του διαδικτύου, κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει την πρόσβαση σε πλατφόρμες περιεχομένου όπως το Netflix και το YouTube. «Εισερχόμαστε σε μια εποχή συλλογικής κοινωνικής πειθαρχίας, η οποία πρέπει να συνοδεύεται και από ψηφιακή πειθαρχία εκ μέρους των τηλεπικοινωνιακών φορέων» δήλωσε στο Reuters ο Arthur Dreyfuss, επικεφαλής του γαλλικού λόμπι τηλεπικοινωνιών FFT.

Στο ίδιο ρεπορτάζ αναφέρεται πως σε ένα συνηθισμένο βράδυ, το YouTube, το Netflix και το Facebook καταλαμβάνουν κατά μέσο όρο περίπου το 80% της συνολικής χωρητικότητας του Διαδικτύου που παρέχουν οι τέσσερις τηλεπικοινωνιακοί φορείς της Γαλλίας.

Χθες το πρωί στο μεταξύ για πέντε ώρες παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας στη Βρετανία, γεγονός που αποδόθηκε επίσης στο γεγονός ότι μεγάλος αριθμό Βρετανών εργάστηκε από το σπίτι. Οι Βρετανοί ξαφνικά διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσαν να μιλήσουν στο κινητό τους τηλέφωνο. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι κλήσεις κόπηκαν στη μέση, ενώ ορισμένοι συνδρομητές ανέφεραν ότι δεν ήταν σε θέση να στείλουν ή να λάβουν μηνύματα κειμένου. Οι πάροχοι και η ρυθμιστική αρχή της χώρας έκαναν λόγο για αδυναμία σύνδεσης στις κλήσεις μεταξύ διαφορετικών δικτύων με τον εκπρόσωπο της Vodafone να δηλώνει στο The Independent. «Όλοι οι φορείς εκμετάλλευσης εργάζονται μαζί για αυτό το θέμα.»

Πηγή: infocom.gr