22 Δεκεμβρίου 2024

Techlog.gr

Χρήσιμα νέα τεχνολογίας

Ευρωπαϊκές οργανώσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων καταδικάζουν την υπηρεσία “χωρίς διαφημίσεις” της Meta

open AI | Techlog.gr - Χρήσιμα νέα τεχνολογίας
0
(0)

Loading

Σε μια συντονισμένη κίνηση, 28 ευρωπαϊκές οργανώσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων και σύμφωνα με το Reuters ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων (EDPB) να αντιταχθεί στην υπηρεσία “χωρίς διαφημίσεις” της Meta, η οποία ξεκίνησε την λειτουργία της στην Ευρώπη τον περασμένο Νοέμβριο. Οι οργανώσεις εκφράζουν ανησυχίες ότι το συγκεκριμένο μοντέλο πληρωμής για “εξασφάλιση” της ιδιωτικότητας παραβιάζει τους κανονισμούς της ΕΕ και μπορεί να αποτελέσει κακό προηγούμενο για άλλες εταιρείες.

Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε από τον Max Schrems, γνωστό ακτιβιστή για την προστασία της ιδιωτικότητας και ιδρυτή της ομάδας NOYB, και υποστηρίζεται από φορείς όπως το Ιρλανδικό Συμβούλιο για τις Πολιτικές Ελευθερίες, η Wikimedia Europe και το Electronic Privacy Information Centre. Η επιστολή προς την EDPB, η οποία αναμένεται να εκδώσει κατευθυντήριες οδηγίες σχετικά με το μοντέλο “συναίνεση ή πληρωμή” τις επόμενες εβδομάδες, ακολουθεί αίτημα των αρχών προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ολλανδίας, της Νορβηγίας και του Αμβούργου προς την ΕΕ.

Η Meta από την πλευρά της υποστηρίζει ότι η υπηρεσία, η οποία ισχύει για το Facebook και το Instagram, συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της ΕΕ, αφού παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα επιλογής: είτε να επιτρέψουν τη συλλογή και χρήση των δεδομένων τους για στοχευόμενες διαφημίσεις και να έχουν δωρεάν πρόσβαση στις πλατφόρμες, είτε να πληρώσουν για συνδρομή και να μην βλέπουν διαφημίσεις.

Ωστόσο, οι 28 οργανώσεις προειδοποιούν ότι αν το μοντέλο “πληρωμή για να μην βλέπεις διαφημίσεις” εγκριθεί, πολλές άλλες εταιρείες μπορεί να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Meta. Στην επιστολή τους προς την EDPB τονίζουν ότι:

“Αν επιτραπεί το ‘πληρωμή ή αποδοχή’, δε θα περιοριστεί σε ιστοσελίδες ειδήσεων ή κοινωνικά δίκτυα αλλά θα υιοθετηθεί από οποιοδήποτε κλάδο μπορεί να κερδίσει χρήματα από τη συγκατάθεση των χρηστών. Στην πράξη, αυτό θα υπονομεύσει σοβαρά τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR), το υψηλό Ευρωπαϊκό πρότυπο προστασίας δεδομένων, και θα απαξιώσει όλα τα ουσιαστικά μέτρα προστασίας από τον ‘καπιταλισμό της επιτήρησης’.”

Η εξέλιξη αυτή φέρνει στο προσκήνιο σημαντικά ζητήματα σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επιχειρηματικών μοντέλων που βασίζονται σε διαφημίσεις και της προστασίας της ιδιωτικότητας των χρηστών. Τις επόμενες εβδομάδες η EDPB αναμένεται να λάβει σημαντικές αποφάσεις σχετικά με το μέλλον του συγκεκριμένου μοντέλου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

About The Author

Δείτε ακομα