ΜΗΝ ΚΟΛΛΑΣ! Το 1ο συνέδριο για τη μείωση της βλάβης από εθιστικές συνήθειες
Ο έλεγχος της αγοράς παιγνίων και η προστασία των χρηστών αποτέλεσαν το αντικείμενο μιας πολύ ενδιαφέρουσας, συζήτησης που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου με τίτλο “ΜΗΝ ΚΟΛΛΑΣ”, το οποίο διοργανώνουν ο Όμιλος ANTENNA σε συνεργασία με την Tsomokos Communications.
Σύμφωνα με τη Γεωργία Χαλούλου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υποθέσεων της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, στόχος της Επιτροπής είναι να προστατέψει αυτούς που παίζουν και κυρίως τη νεολαία, να δώσει άδεια στις νόμιμες επιχειρήσεις, ώστε οι χρήστες να παίζουν σε νόμιμο καθεστώς και να μην καταφεύγουν στην παράνομη αγορά. «Υπάρχει πάθος για τον τζόγο, είναι αδύνατον να τον κόψεις τελείως ή να τον απαγορεύσεις, μπορείς όμως να τον ελέγξεις» σημείωσε η κυρία Χαλούλου.
Σημείωσε επίσης ότι η επιτροπή έχει αδειοδοτήσει 18 εταιρείες και ελέγχει το περιεχόμενο των διαφημίσεων, το πώς θα γίνει όμως η διευθέτηση της διαφήμισης είναι θέμα επιλογών. Γνωστοποίησε επίσης ότι η επιτροπή εξετάζει τη δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για το gaming και την επίπτωσή του στους νέους.
Στη λειτουργία του κανονιστικού πλαισίου για την αγορά παιγνίων στάθηκε ο Θάνος Μαρίνος, Managing Director της Betson, λέγοντας ότι είναι ένα από τα πιο αυστηρά στην Ευρώπη. «Ο τζόγος υπήρχε και θα υπάρχει πάντα. Όσο πιο θεσμοθετημένο είναι το πλαίσιο, τόσο καλύτερα για το σύνολο και τον καθένα ξεχωριστά» είπε ο Managing Director της Betson, της πρώτης εταιρείας που αδειοδοτήθηκε στην χώρα μας.
Σημείωσε ότι η πλατφόρμα δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να θέσει όριο, σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο και καμία εταιρεία δεν θέλει να έχει προβληματικούς χρήστες, γι’ αυτό και οι εταιρείες διαθέτουν τα δικά τους εργαλεία για να ελέγξουν τις προβληματικές συμπεριφορές. Ο κ. Μαρίνος εξήγησε ότι οι εταιρείες δεν έχουν τη δυνατότητα προσωποποίησης της πληροφορίας του παίκτη και σημείωσε ότι χρειάζονται περισσότερες δράσεις για την προστασία του παίκτη, μεταξύ των οποίων και η διασφάλιση ότι το μήνυμα των εταιρειών δεν θα φτάσει σε εθισμένους στο τζόγο.
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Παπαδημητριάδης, Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπευτής Cure of Mind, σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ελέγχων και των μέτρων προστασίας, επισήμανε πως ο ψηφιακός τζόγος αποτελεί γνωστό εθισμό.
«Οι πλατφόρμες δημιουργούν αλγόριθμους που εξατομικεύουν την εμπειρία και στοχεύουν στα τρωτά σημεία του παίκτη, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο για εξάρτηση από τον τζόγο» υποστήριξε ο κ. Παπαδημητριάδης. Έκανε λόγο για πιθανή διαταραχή της ψυχικής υγείας που εν τέλει καταργεί την ικανότητα του αυτοπεριορισμού ενός παίκτη.
Την εκδήλωση στηρίζουν οι εταιρείες: Παπαστράτος, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Betsson
Δελτίο τύπου