Κάποιες Ειδοποιήσεις είναι Καλύτερο να τις Αγνοείς
Αυτό είναι το μήνυμα της νέας εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών σχετικά με την αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής απάτης που δημιουργήθηκε από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών και τη Mastercard.
Στον ψηφιακό κόσμο, όπου η τεχνολογία είναι συνυφασμένη με κάθε πτυχή της καθημερινής μας ζωής, οι επιτήδειοι συνεχίζουν να εξελίσσονται και να βρίσκουν νέους τρόπους και τεχνικές εξαπάτησης. Έτσι, μια φαινομενικά “συνηθισμένη” ειδοποίηση στο κινητό μας, μπορεί να κρύβει έναν μεγάλο κίνδυνο. Επομένως, η ανάγκη για την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη.
Οι συνέπειες της ηλεκτρονικής απάτης μπορεί να αποβούν εξαιρετικά επιζήμιες. Από την υποκλοπή των προσωπικών μας δεδομένων μέχρι και την κλοπή των περιουσιακών μας στοιχείων. Οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους επιθέσεων, με τους πιο συχνούς να αποτελούν την απάτη μέσω τηλεφωνικής κλήσης (Vishing), μέσω email (Phishing) και μέσω SMS (SMiShing).
Για τον λόγο αυτό, όλοι μας θα πρέπει να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τις σύγχρονες μορφές ηλεκτρονικής απάτης και να εκπαιδευτούμε στον σωστό τρόπο αντιμετώπισής της. Και ποιος είναι ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης της ηλεκτρονικής απάτης; Η έγκυρη και συστηματική ενημέρωση.
Με την ενημέρωσή μας σχετικά με τις δόλιες ηλεκτρονικές τακτικές, καλλιεργούμε εμείς οι ίδιοι μια κουλτούρα κυβερνοασφάλειας, όπου μαθαίνουμε να εντοπίζουμε τις κακόβουλες επιθέσεις με τη μορφή ειδοποιήσεων. Ειδοποιήσεων που επιζητούν την προσοχή μας, αλλά με πλήρη επίγνωση τις αγνοούμε για την προστασία μας. Ενημερώσου σήμερα για τα διάφορα είδη ηλεκτρονικής απάτης με όλο το ενημερωτικό υλικό της σελίδας μας και προστατεύσου.
Web Banners
Κάποιες κλήσεις είναι καλύτερο να μένουν αναπάντητες
Κάποια e-mail είναι καλύτερο να μην σε βρίσκουν
Κάποια μηνύματα είναι καλύτερο να μένουν στο «διαβάστηκε»
Πώς να προστατευτείτε:
- Πρέπει να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που σας ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking σας.
- Εάν υποψιάζεστε ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με λογαριασμούς ή κάρτες σας, μεταβείτε απευθείας στο e-Banking ή το App χωρίς να ακολουθήσετε κάποιον σύνδεσμο.
- Παρατηρήστε εάν το μήνυμα είναι προσωποποιημένο ή εάν έχει λάθη και ανακρίβειες. Τα απατηλά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και δεν αναγράφουν το όνομα του πελάτη ούτε τον λογαριασμό που έχει το πρόβλημα. Επιπλέον, συνήθως υπάρχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Αυτά είναι ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη.
- Να ελέγχετε προσεκτικά την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνετε μαζί με τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) για την έγκριση συναλλαγών.
- Ενεργοποιήστε υπηρεσίες ειδοποιήσεων για να ενημερώνεστε για την κίνηση προϊόντων σας. Έτσι θα λαμβάνετε push notification, email, μήνυμα Viber ή SMS στο κινητό σας αμέσως μόλις πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή σε λογαριασμό ή κάρτα σας.
https://www.hba.gr/info/PhishingCamp2023?cmid=c0595ddd-d1f9-48de-b06b-781e9a48f3b1