COVID-19: Πώς μπορούν οι εταιρείες να προστατεύσουν τους υπαλλήλους τους από τις αυξανόμενες διαδικτυακές απάτες;
Η πανδημία έχει αλλάξει εντελώς τον τρόπο που ζούμε, από τον τρόπο κοινωνικοποίησης ως τον τρόπο που εργαζόμαστε.
Με πολλούς από εμάς να ξοδεύουμε πολύ περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο, οι εγκληματίες κι αυτοί με τη σειρά του έχουν προσαρμόσει αναλόγως τις κινήσεις τους – δημιουργώντας μια ολόκληρη σειρά από νέες απάτες τις οποίες οι επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν περισσότερο δεδομένου του μεγάλου αριθμού προσωπικού που εξακολουθεί να εργάζεται από απόσταση.
Η κύρια απειλή για τις επιχειρήσεις είναι το γεγονός ότι πολλοί υπάλληλοι έχουν πρόσβαση σε αρχεία εργασίας και πληροφορίες από το σπίτι είτε από εταιρικές είτε από προσωπικές συσκευές.
Που στοχεύουν κυρίως οι απατεώνες και γιατί;
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών έχουν πέσει θύματα διαδικτυακής απάτης ενώ τα ποσοστά στις πιο μεγάλες ηλικίες είναι πιο χαμηλά.
Φυσικά το 60% είναι ένα μεγάλο ποσοστό αφού είναι γεγονός ότι η νεότερη γενιά ξοδεύει πολύ περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο, με εγκληματίες να στοχεύουν κυρίως δημοφιλείς διαδικτυακές δραστηριότητες όπως αγορές (46%), streaming(16%) τραπεζικές συναλλαγές (15%) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις για την προστασία των εργαζομένων που χρησιμοποιούν συσκευές εργασίας για πρόσβαση σε προσωπικούς λογαριασμούς;
Με ένα τόσο μεγάλο αριθμό υπαλλήλων που εργάζονται εξ αποστάσεως, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τώρα μία νέα απειλή αυτή των υπαλλήλων τους που μπορεί να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε προσωπική τους συσκευή για να συνδεθούν στο απομακρυσμένο εταιρικό δίκτυο με ότι αυτό συνεπάγεται. Είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να εκπαιδεύσουν το εργατικό δυναμικό τους σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές, όπως η αναφορά τυχόν ύποπτης δραστηριότητας, ο έλεγχος των συνδέσμων εάν κάτι τους φαίνεται παράξενο, διάφορα ύποπτα emails όπως προσκλήσεις λογαριασμών π.χ. στο LinkedIn.
Με πολλές επιχειρήσεις να μετακινούνται σε cloud υποδομές, ποιος είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των δεδομένων της επιχείρησης;
Καλή ερώτηση, όμως η απάντηση είναι μία και σαφής: Η ευθύνη είναι όλων των εμπλεκόμενων, δηλαδή και του χρήστη αλλά και της υπηρεσίας cloud. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι, από τους παρόχους υπηρεσιών cloud έως τις επιχειρήσεις έως τους ίδιους τους τελικούς χρήστες, πρέπει να διαδραματίσουν ρόλο σε αυτήν την πολυεπίπεδη άμυνα.
Μόνο έτσι θα μπορέσουν να γίνουν σημαντικά βήματα στην καταπολέμηση της διαδικτυακής απάτης και της αύξηση της ασφάλειας των δεδομένων των επιχειρήσεων!
[via]