21 Νοεμβρίου 2024

Techlog.gr

Χρήσιμα νέα τεχνολογίας

Τι είναι το phishing;

phishing1 | Techlog.gr - Χρήσιμα νέα τεχνολογίας
0
(0)

Loading

Έχετε ποτέ λάβει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κείμενο ή άλλη μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας που φαίνεται να προέρχεται από τράπεζα ή κάποια άλλη δημοφιλή ηλεκτρονική υπηρεσία που σας ζητά τα διαπιστευτήρια σας, έναν αριθμό πιστωτικής κάρτας ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες; Αν ναι, τότε γνωρίζετε πώς μοιάζουν οι επιθέσεις phishing. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται για την απόκτηση πληροφοριών οι οποίες κατόπιν θα πουληθούν ή θα αξιοποιηθούν από τους επιτιθέμενους για εκβιασμό, κλοπή χρημάτων, ή υποκλοπή ταυτότητας.

Προέλευση του όρου
Η ιδέα του Phishing αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1987 από τους Jerry Felix και Chris Hauck στη δημοσίευσή τους “Security System: A Hacker’s Perspective” (1987 Interex Proceedings 1: 6). Στην εργασία αυτή αναλύθηκε η τεχνική ενός εισβολέα που μιμείται μια αξιόπιστη οντότητα ή υπηρεσία. Η ίδια η λέξη είναι ένα ομόηχο της λέξης fishing που σημαίνει “αλιεία” καθώς χρησιμοποιείται η ίδια λογική του “δολώματος-αλίευσης”. Το Ph στη λέξη, είναι μια αναφορά στους “phreaks”, μια ομάδα hackers που πειραματίστηκαν και διερεύνησαν παράνομα τα όρια των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων στη δεκαετία του 1990.

Πώς λειτουργεί το ηλεκτρονικό “ψάρεμα”;
Το ηλεκτρονικό ψάρεμα έχει παρουσία πολλών ετών και οι κυβερνοεγκληματίες έχουν αναπτύξει μια μεγάλη γκάμα μεθόδων επίθεσης.

Η πιο κοινή τεχνική ηλεκτρονικού “ψαρέματος” είναι να μιμηθεί κάποιος μια τράπεζα ή ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προκαλώντας το θύμα να συμπληρώσει τα στοιχεία του λογαριασμού του σε μια ψεύτικη φόρμα μέσα στο κείμενο του μηνύματος, σε ένα επισυναπτόμενο αρχείο, ή παραπέμποντάς τον σε μια ιστοσελίδα.

Στο παρελθόν τα λανθασμένα domain names χρησιμοποιούταν συχνά για τον σκοπό αυτό. Σήμερα, οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν πιο εξελιγμένες μεθόδους κάνοντας τους συνδέσμους και τις ψεύτικες σελίδες να μοιάζουν πολύ με τους νόμιμους ομολόγους τους.

Οι πληροφορίες που έχουν κλαπεί από τα θύματα, συνήθως χρησιμοποιούνται για το άδειασμα των τραπεζικών λογαριασμών τους ή πωλούνται στη μαύρη αγορά του internet.
Παρόμοιες επιθέσεις μπορούν επίσης να πραγματοποιηθούν μέσω τηλεφωνικών κλήσεων (vishing) καθώς και μηνυμάτωνSMS (smishing).

Spearphishing
Πρόκειται για μια πιο προηγμένη μέθοδο phishing όπου φαινομενικά αυθεντικά μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” καταφθάνουν στα εισερχόμενα συγκεκριμένων ομάδων, οργανισμών ή ακόμη και μεμονωμένων ατόμων. Οι δημιουργοί των spearphishing e-mails πραγματοποιούν εκ των προτέρων την έρευνά τους σχετικά με τους στόχους τους, καθιστώντας δύσκολο τον εντοπισμό του περιεχομένου ως δόλιου.

Πώς να αναγνωρίσετε το phishing
Ένα email ή ένα ηλεκτρονικό μήνυμα μπορεί να περιέχει επίσημα λογότυπα ή άλλες αναφορές ενός αξιόπιστου οργανισμού και παρόλα αυτά να εξακολουθεί να προέρχεται από phishers. Παρακάτω παραθέτουμε μερικές συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού “ψαρέματος”.

  1. Εάν ένα μήνυμα περιέχει γενικούς ή ανεπίσημους χαιρετισμούς ή στερείτε εξατομίκευσης (π.χ. “Αγαπητέ πελάτη”) και επισημότητας, τότε θα πρέπει να υποψιαστείτε ότι κάτι πάει στραβά.Το ίδιο ισχύει και για την ψευδο-εξατομίκευση χρησιμοποιώντας τυχαίους ή ψευδείς αριθμούς αναφοράς
  2. Ένα αίτημα για καταχώρηση προσωπικών πληροφοριών – Μια συχνή μέθοδος των phishers, που συνήθως αποφεύγεται από τις τράπεζες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τις περισσότερες online υπηρεσίες
  3. Κακή γραμματική – Τα ορθογραφικά, τα συντακτικά λάθη και οι ασυνήθιστες φράσεις συχνά υποδεικνύουν ένα ψεύτικο μήνυμα. Ωστόσο, η απουσία οποιουδήποτε από αυτά δεν αποτελεί απόδειξη νομιμότητας
  4. Απροσδόκητη αλληλογραφία – Η ανεπιθύμητη επικοινωνία από μια τράπεζα ή από έναν παροχέα υπηρεσιών είναι εξαιρετικά ασυνήθιστη και επομένως ύποπτη
  5. Αίσθηση επείγουσας ανάγκης – Τα μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” προσπαθούν συχνά να προκαλέσουν ταχείες ενέργειες
  6. Μια προσφορά που δεν μπορείτε να αρνηθείτε; – Εάν το μήνυμα ακούγεται πολύ καλό για να είναι αλήθεια, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν είναι
  7. Ύποπτο domain – Θα σας έστελνε ποτέ μια αμερικανική ή γερμανική τράπεζα ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από ένα κινεζικό domain;

Πώς να προστατεύσετε τον εαυτό σας από το ηλεκτρονικό ψάρεμα
Για να αποφύγετε το δόλωμα, πρέπει να γνωρίζετε τις παραπάνω ενδείξεις με τις οποίες τα μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” συχνά προδίδονται.

  1. Κατανοήστε τις νέες τεχνικές ηλεκτρονικού “ψαρέματος”: Παρακολουθήστε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για αναφορές επίθεσης phishing, καθώς οι επιτιθέμενοι ενδέχεται να ανακαλύψουν νέες τεχνικές για να προσελκύσουν τους χρήστες σε παγίδες
  2. Μην δίνετε τα προσωπικά σας στοιχεία: Να είστε πάντοτε σε επαγρύπνηση εάν ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από μια φαινομενικά αξιόπιστη πηγή ζητά τα διαπιστευτήριά σας ή άλλες ευαίσθητες λεπτομέρειες. Εάν είναι απαραίτητο, επαληθεύστε τα περιεχόμενα του μηνύματος με τον αποστολέα ή τον οργανισμό που φαινομενικά αντιπροσωπεύει (χρησιμοποιώντας στοιχεία επικοινωνίας που είναι γνωστά ως αυθεντικά αντί για λεπτομέρειες που δίνονται στο μήνυμα)
  3. Σκεφτείτε το ξανά προτού κάνετε κλικ: Εάν ένα ύποπτο μήνυμα περιέχει σύνδεσμο ή συνημμένο αρχείο, μην κάνετε κλικ ή πραγματοποιήσετε λήψη. Κάτι τέτοιο μπορεί να σας οδηγήσει σε έναν κακόβουλο ιστότοπο ή να μολύνει τη συσκευή σας με κακόβουλο λογισμικό
  4. Ελέγχετε τακτικά τους λογαριασμούς σας στο διαδίκτυο: Για καλό και για κακό, ακόμη και αν δεν υποψιάζεστε ότι κάποιος προσπαθεί να κλέψει τα διαπιστευτήριά σας, ελέγξτε τους τραπεζικούς και άλλους online λογαριασμούς σας για ύποπτη δραστηριότητα
  5. Χρησιμοποιήστε μια αξιόπιστη λύση κατά του phishing. Εφαρμόστε αυτές τις τεχνικές και “απολαύστε ασφαλέστερη τεχνολογία” Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με το phishing εδώ και εδώ.

Σημαντικά παραδείγματα
Το 1995, ξεκίνησε το συστηματικό phishing στο δίκτυο America Online (AOL). Για να υποκλέψουν νόμιμα διαπιστευτήρια λογαριασμών, οι επιτιθέμενοι έρχονταν σε επαφή με τα θύματά τους μέσω του AOL Instant Messenger (AIM), συχνά προσποιούμενοι ότι ήταν υπάλληλοι της AOL που επαλήθευαν τους κωδικούς πρόσβασης των χρηστών. Ο όρος “phishing” εμφανίστηκε σε μια ομάδα συζήτησης του Usenet που επικεντρώθηκε σε ένα εργαλείο που ονομαζόταν AOHell, το οποίο αυτοματοποιούσε αυτή τη μέθοδο. Από τη στιγμή που η AOL εισήγαγε αντίμετρα το 1997, οι επιτιθέμενοι συνειδητοποίησαν ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την ίδια τεχνική αλλού στο internet – και να προχωρήσουν σε πλαστοπροσωπία χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Μια από τις πρώτες μεγάλες, αν και αποτυχημένες, προσπάθειες συνέβη το 2001, εκμεταλλευόμενη το χάος των τρομοκρατικών επιθέσεων της 9ης Σεπτεμβρίου. Στην περίπτωση εκείνη, οι phishers απέστειλαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ζητώντας να διενεργήσουν έλεγχο ταυτότητας. Ο απώτερος σκοπός τους ήταν να αποσπάσουν προσωπικά δεδομένα και στη συνέχεια να τα χρησιμοποιήσουν για να υποκλέψουν οικονομικά στοιχεία από την υπηρεσία ηλεκτρονικών συναλλαγών e-gold.

Χρειάστηκαν άλλα τρία χρόνια για να αποκτήσει το phishing σταθερή θέση στον ηλεκτρονικό κόσμο και μέχρι το 2005 είχε ήδη κοστίσει τους χρήστες των ΗΠΑ πάνω από 900 εκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με την έρευνα APWG Global Phishingπάνω από 250.000 μοναδικές επιθέσεις phishing παρατηρήθηκαν το 2016, χρησιμοποιώντας τον αριθμό ρεκόρ 95.000 κακόβουλων καταχωρημένων domain names. Τα τελευταία χρόνια, οι phishers τείνουν να επικεντρώνονται στις τραπεζικές, οικονομικές και χρηματικές υπηρεσίες, στους πελάτες του ηλεκτρονικού εμπορίου και στα διαπιστευτήρια κοινωνικών δικτύων και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

πηγή eset.com

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

About The Author

Δείτε ακομα