Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης οι τράπεζες
Με τη χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης που επεξεργάζονται τα δεδομένα συναλλαγών του πελάτη, ύστερα από σχετική συγκατάθεσή του, δίνεται η δυνατότητα κατάρτισης ενός οικογενειακού προϋπολογισμού.
Ενα νέο μοντέλο τραπεζικής λειτουργίας βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα. Μια τραπεζική που γίνεται πλέον κυρίως ψηφιακή και πραγματοποιείται μέσω των πολλαπλών ψηφιακών καναλιών, με το mobile banking να κυριαρχεί σταδιακά.
Οπως επισημαίνουν στην «Κ» τραπεζικά στελέχη που έχουν επιφορτιστεί με το έργο της ψηφιακής μετάπτωσης των τραπεζών, τα πάντα ήδη βρίσκονται σε αλλαγή, με επίκεντρο την έλευση των νέων τεχνολογιών και επικοινωνιών και τη δημιουργία του «έξυπνου» κόσμου που έχει ως βάση την τεχνητή νοημοσύνη, τα διασυνδεδεμένα δίκτυα και τις συσκευές.
Οπως τονίζουν τα τραπεζικά στελέχη, δημιουργείται πλέον και η «έξυπνη» τραπεζική, που μέσω εφαρμογών θα προβλέπει τις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε πελάτη και θα του προτείνει σειρά προϊόντων και λύσεων χωρίς τη μεσολάβηση του ανθρώπινου παράγοντα. Ηδη, ελληνικές τράπεζες έχουν ανακοινώσει στην πελατεία τους τη λειτουργία εφαρμογών προσωπικής διαχείρισης των οικονομικών για ιδιώτες πελάτες, που είναι εντελώς προσωποποιημένη και βασίζεται στις δαπάνες που πραγματοποιεί ο κάθε πελάτης. Ετσι, οι καταναλωτές αποκτούν στην ουσία τη δυνατότητα ενός ψηφιακού οικονομικού συμβούλου που σταδιακά θα έχει τη δυνατότητα να τους δίνει σειρά συμβουλών για τα οικονομικά τους. Οπως, για παράδειγμα, εάν έχουν τη δυνατότητα να λάβουν στεγαστικό δάνειο ή να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Αλλά και για πολλά παραπάνω, όπως να τους ενημερώνουν για προσφορές υπηρεσιών και προϊόντων που συνήθως καταναλώνουν, για ταξίδια σε μέρη που προτιμούν οι ίδιοι αλλά και μέλη της οικογένειάς τους. Η δυνατότητα αυτή εξασφαλίζεται λόγω της χρήσης αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης που επεξεργάζονται δεδομένα συναλλαγών του πελάτη έπειτα από σχετική συγκατάθεση. Δίνεται έτσι η δυνατότητα κατάρτισης ενός οικογενειακού προϋπολογισμού αλλά και απολογισμού στο τέλος κάθε έτους, ενώ ταυτόχρονα παρέχονται εξατομικευμένες συμβουλές και προτάσεις σε κάθε πελάτη από την τράπεζά τους.
Ολα αυτά δεν θα γίνουν στο μέλλον, αλλά έχουν ήδη ξεκινήσει και σταδιακά θα εξαπλώνονται.
Η παραδοσιακή τραπεζική, που γνώρισαν για δεκαετίες γενιές και γενιές, χάνεται. Από τη σύνταξη σε μετρητά που πήγαινε ο ταχυδρόμος στους δικαιούχους ακόμη και έπειτα από πολύωρη πεζοπορία σε κάθε γωνία της Ελλάδος, περάσαμε στις συντάξεις μέσω αναλήψεων από ΑΤΜ και σταδιακά θα πάμε στο ψηφιακό χρήμα, που όλα θα πληρώνονται μέσω των ψηφιακών εναλλακτικών δικτύων. Από τις ταχυδρομικές επιταγές που έστελναν οι γονείς στα παιδιά τους όταν τους τελείωναν τα μετρητά, έχουμε περάσει στις μεταφορές χρημάτων μέσω δεκάδων εφαρμογών στο κινητό. Από την απευθείας επικοινωνία με τους τραπεζικούς υπαλλήλους, θα φθάσουμε στην επικοινωνία με τους ψηφιακούς συμβούλους.
Τα νέα παιδιά που σήμερα πηγαίνουν δημοτικό δεν θα έχουν ποτέ την ευκαιρία να γνωρίσουν την παραδοσιακή τραπεζική όπως τη γνωρίσαμε εμείς. Όπως δεν γνώρισαν ποτέ οι νεότεροί τους πώς ήταν η ζωή και η επικοινωνία χωρίς κινητό τηλέφωνο και Διαδίκτυο. Όλα αλλάζουν, όλα γίνονται έξυπνα.
Το στοίχημα όμως, όπως θυμάμαι να μου αναφέρει και ο πατέρας μου Μίλτος Λιδωρίκης, που πέρασε για τρεις δεκαετίες από τον τραπεζικό κλάδο, θα το κερδίσει τελικά όποιος μπορέσει να διατηρήσει και το συναίσθημα στην προσωπική επικοινωνία. Και αυτό για την ώρα δεν μπορούν να το επιτύχουν οι μηχανές, ούτε οι ψηφιακοί σύμβουλοι, αλλά η απευθείας προσωπική επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων.
πηγή https://www.kathimerini.gr/1039561/article/oikonomia/epixeirhseis/sthn-epoxh-ths-texnhths-nohmosynhs-oi-trapezes
Συντάκτης: