Tesla – έτοιμο το μοντέλο 3
Η Tesla άρχισε να παραδίδει το μοντέλο 3 στην Ευρώπη, αλλά οι πελάτες που πλήρωσαν για την έκδοση που περιλαμβάνει τον αυτόματο πιλότο βοήθειας του οδηγού Autopilot δεν θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν ακόμα αυτό το φουτουριστικό χαρακτηριστικό, σύμφωνα με το Los Angeles Times.
Ο αυτόματος πιλότος είναι προς το παρόν απενεργοποιημένος επειδή η εταιρεία αναμένει έγκριση από την RDW, την αρχή οχημάτων στην Ολλανδία.
Η Telsa ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι έλαβε “έγκριση” για να κυκλοφορήσει το μοντέλο 3 στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι άνοιξε ο δρόμος από τις ρυθμιστικές αρχές για την πώληση του σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της RDW δήλωσε στην Times ότι το Autopilot δεν αποτελεί μέρος αυτής της έγκρισης – παρόλο που η εταιρεία πωλεί το μοντέλο S και το μοντέλο X στην Ευρώπη με το Autopilot ως επιλογή. (Οι άδειες που εκδίδονται – ή απαγορεύοναι από την ΕΕ ισχύουν για όλα τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ένωσης).
“Ένας άλλος λόξυγκας στην εμφάνιση μιας πολύ σημαντικής αγοράς για το αυτοκίνητο”
Ένας εκπρόσωπος της Tesla δήλωσε ότι η εταιρεία «σχεδιάζει να ενεργοποιήσει το Autopilot για τα μοντέλα 3 της ΕΕ την επόμενη εβδομάδα». Η εταιρεία αναφέρει ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες δοκιμές και ότι η έγκριση εξακολουθεί να είναι υπό επεξεργασία.
Η RDW δεν απάντησε αμέσως σε ένα αίτημα για σχολιασμό. Η Tesla ωστόσο εξακολουθούσε να δίνει την επιλογή στους πελάτες της Ευρώπης να επιλέξουν το Autopilot διαφορά περίπου 6.000 δολαρίων έως και την Πέμπτη, σύμφωνα με τους Times.
Η προώθηση του μοντέλου 3 στην Ευρώπη και την Κίνα αποτελεί μείζονα στόχο της Tesla για το 2019.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η Ευρώπη είναι συνήθως η βασική αρτηρία, για τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταρείας Elon Musk δήλωσε, την περασμένη εβδομάδα σε τηλεφωνική συνάντηση με τους επενδυτές, ότι ουσιαστικά κάθε Μοντέλο 3 που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Καλιφόρνια προορίζεται για την Ευρώπη ή την Κίνα.
Η Tesla ανακοίνωσε πρόσφατα τον δεύτερο γύρο απολύσεων του τελευταίου έτους, ο οποίος, σε συνδυασμό με την ώθηση του μοντέλου 3 σε αυτές τις νέες αγορές, πιστεύει ότι θα επιτρέψει την εταιρεία να ανακάψει επιστρέφοντας πάλι σε θετικά πρόσημα.
Η απουσία του Autopilot σε αυτές τις αρχικές παραγγελίες δεν είναι ο μόνος πονοκέφαλος που έχει να αντιμετωπίσει η Tesla καθώς εισάγει το νέο Μοντέλο 3 στην Ευρώπη.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα και στο λιμάνι του Βελγίου (κύριο κόμβο για την Ευρωπαϊκή αγορά), όπου στέλνει τα αυτοκίνητα για εκτελωνισμό, σύμφωνα με τον Musk, γεγονός που δημιουργεί σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των οχημάτων.
Ενημέρωση 7 Φεβρουαρίου, 5:47 μ.μ. ET: Προστέθηκαν πληροφορίες από την Tesla σχετικά με την κατάσταση της έγκρισης στην πέμπτη παράγραφο.
George S. Metallidis